UCZĘ SIĘ W DOMU – KL. VIII
UWAGA!
Od środy (18.03.2020) zmieniamy system pracy zdalnej z uczniem. Każda klasa ma swój folder na Dysku Google, na którym nauczyciele będą zamieszczać informacje oraz materiały dla uczniów. Poniżej znajdziecie link do folderu swojej klasy.
Proszę śledzić codziennie zmiany i systematycznie pracować w domu. 🙂
Powodzenia! 🙂
Link do folderu kl. 8:
https://drive.google.com/drive/folders/1sh4mWKIQTqEPcQCuSE7PEtLXxdirZoE9
Piątek, 20.03.2020
Język polski
Zestaw zadań powtórzeniowych, które zamieszczę na Messengerze.
Chemia
Powtórz wiadomości o kwasach karboksylowych korzystając z epodrecznika – Kwasy karboksylowe.
Biologia
Obejrzyj odcinek 8 programu Przyrodnik na tropie „ Dąb”
Czwartek, 19.03.2020
Fizyka
Powtórzyć wiadomości z działu „Prąd elektryczny” wykorzystując załączone filmy. Filmy obowiązkowe zostały oznaczone **, z innych zamieszczonych filmów korzystamy według potrzeb i chęci. Przy filmach obowiązkowych podany jest czas ich trwania. Obejrzenie wszystkich filmów, przemyślenie i przeanalizowanie ich, nie powinno zająć więcej niż 2 godziny lekcyjne.
**„Nie taki prąd straszny” – filmik dla maluchów, ale nie zaszkodzi od niego zacząć powtórkihttps://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ (8 minut 52 sekundy)
**„Fizyka od podstaw” – filmy dla uczniów szkoły podstawowej:
https://www.youtube.com/watch?v=jrM9IvHe0e8&list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA&index=1 (11 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=WPHt94ubqDM&list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA&index=2 (11 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=_m55ntDgn_4&list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA&index=3 (11 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=cn1r_4kvJv8&list=RDCMUCUkOfW4DelKrSeebmAFabNA&index=4 (12 minut 41 sekund)
link do filmu z zadaniami z prawa Ohma:
https://www.youtube.com/watch?v=KL-B0XFqdzA
linki do filmów z wytłumaczonymi zadaniami z pracy i mocy prądu:
** https://www.youtube.com/watch?v=cWMJ8BcvSP4 (9minut 21sekund)
https://www.youtube.com/watch?v=ZfdVrlqB3js&list=RDCMUCm-Kk3lZ9hjFnOSayIAuYwQ&index=2
link do filmu z przekształcania wzorów:
https://www.youtube.com/watch?v=gk1zoeG0IJQ&list=RDCMUCm-Kk3lZ9hjFnOSayIAuYwQ&index=3
Język polski
Ćw. 3/163 z. ćw.
Opowiadanie napiszcie porządnie, zgodnie ze wskazówkami, jeśli nie wystarczy miejsca w ćwiczeniach, doklejcie kartkę.
Ćw.3,4 str. 99 z. ćw.
Jeśli ktoś nie zabrał ćwiczeń ze szkoły, macie do nich dostęp na wsipnecie. W takim wypadku zadania należy wykonać w zeszycie przedmiotowym.
Chemia
Temat:Wyższe kwasy karboksylowe.
Przeczytaj lekcję z podręcznika str.169-175
1. Które kwasy nazywamy wyższymi?
2. Jakie właściwości mają wyższe kwasy karboksylowe?
3. Zastosowanie wyższych kwasów karboksylowych
4. Co to są mydła i w jakiej reakcji chemicznej można je otrzymać?
Środa, 18.03.2020
Matematyka
Dzisiaj utrwalimy doświadczenia losowe, w tym celu proszę o wykonanie zadań z podręcznika: 3-6 str. 135. (Talia zawiera 52 karty).
W ramach powtórki obejrzyj filmik:
https://pistacja.tv/film/mat00530-twierdzenie-pitagorasa-w-graniastoslupach?playlist=603
Język polski
Ćw. 1,2 str. 159 z. ćw.
Ćw. 1,2 str. 99 z .ćw.
Język angielski
Na Waszą pocztę został wysłany zestaw zadań wraz z nagraniami przygotowujący do egzaminu ósmoklasisty. Odpowiedzi do wszystkich zadań, oprócz wypowiedzi pisemne,j wysyłacie na moją pocztę w formie załącznika dzisiaj, tj. w środę 18 marca. Róbcie to tak jak na sprawdzianach, np. zadanie1: 1a,2b, 3c, 4a, 5b, zadanie 2: 1a, 2b, 3c, 4d itd. Natomiast zadanie ostatnie, czyli wypowiedź pisemną przyślijcie do mnie w piątek. Nie wysyłajcie jej w formie załącznika ale normalnie jako treść maila. Pracujcie samodzielnie! Przypominam również o codziennym wykonywaniu zadań na stronie www.cke.gov.pl. Wchodzicie w zakładkę egzamin ósmoklasisty, następnie otwieracie materiały dodatkowe, a w nich zestawy zadań powtórkowych i odnajdujecie zadania z języka angielskiego. Codziennie o godzinie 9 pojawiają się nowe zadania, a o 15 ich rozwiązania. To tyle na dziś, powodzenia:-)
Wtorek, 17.03.2020
Wiedza o społeczeństwie
Temat: We wspólnej Europie. (Proszę zapisać w zeszycie.)
Podręcznik – s.165-168 (proszę zapoznać się z treścią rozdziału).
W zeszycie zapisz punkty:
1. Polacy w instytucjach europejskich.
2. Co nam daje Unia Europejska? (Pod punktem zapisz od pauz korzyści wynikające z członkostwa Polski w UE, a poniżej wymień zagrożenia, jakie Twoim zdaniem wynikają z członkostwa.)
3.Prawa obywateli UE.
Zadanie: Pytanie 2. z podręcznika, s. 168. (Zapisz w zeszycie.)
Pracę sprawdzę po powrocie do szkoły.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Temat (zapisz w zeszycie): Bezpieczeństwo państwa.
Przeczytaj rozdział w podręczniku – s. 104-113.
Zapisz w zeszycie punkty:
1. Pojęcie bezpieczeństwa. (Poniżej zapisz definicję.)
2. Bezpieczny obywatel.
3. Bezpieczeństwo narodowe.
4. System bezpieczeństwa narodowego.
Zapisz w zeszycie:
– rodzaje sił zbrojnych (schemat w podręczniku – s. 111.),
– z czego składa się system bezpieczeństwa narodowego (schemat w podręczniku – s. 111.),
– kto tworzy podsystem kierowania bezpieczeństwa narodowego? (schemat w podręczniku – s. 112).
Historia
Zapisz w zeszycie temat: Bunty społeczne w latach 1968 i 1970
Na lekcji oglądaliśmy teki IPN oraz „cuda” z czasów PRL-u przyniesione przez ucznia, a nic nie zapisaliśmy w zeszycie, dlatego proszę uzupełnić punkty i przeczytać w podręczniku rozdział – s. 171-174. Po przeczytaniu rozdziału zapisz w zeszycie punkty:
1. Rozczarowanie Gomułką.
2. Marzec 1968.
3. Mobilizacja partii.
4. Represje.
5. Grudzień 1970.
6. Zmiana władzy.
Myślę, że utrwaliliście sobie lekcję.
Teraz proszę zapisać nowy temat:
PRL pod rządami Gierka.
oraz punkty:
1. Gospodarka na kredyt.
2. Otwarcie PRL na Zachód.
3. Partia umacnia swoją władzę.
4. Sukcesy sportowe.
5. Ursus, Płock, Radom – protesty w czerwcu 1976 r.
6. Schyłek epoki Gierka.
Przeczytaj rozdział w podręczniku, s. 175-180. W zeszycie zapisz polecenie 3. z podręcznika, s. 180 dotyczące sukcesów sportowych Polaków w czasach Gierka.
Po powrocie do szkoły, sprawdzę Waszą pracę.
Udanej podróży w czasie! 🙂
Matematyka
Temat: Doświadczenia losowe Zapiszcie w zeszycie : Doświadczenie losowe( eksperyment) to doświadczenie, które można powtarzać wiele razy w tych samych warunkach, nie potrafimy jednak określić jego kolejnych wyników. Doświadczeniami losowymi są np: rzut monetą, rzut kostką do gry, losowanie karty z talii, losowanie kuli z pojemnika, losowanie lotto. Przeczytaj przykład 1 podręcznik str. 133 Wykonaj zad. 1/133 Pod zadaniem zapisz co to są dane i w jaki sposób możemy je przedstawiać. Przeczytaj przykład 2- podręcznik str. 133. Na tej podstawie wykonaj w zeszycie zad.2str. 134-podręcznik. Powodzenia, jeżeli coś jest niejasne proszę o e-maila. Pozdrawiam
Język polski
Na wsipnecie znajduje się test z Syzyfowych prac. Oto link: https://app.wsipnet.pl/sc-159681/cwiczenia/podglad/2/7725
Kto nie ma konta, niech założy. Kod klasy: TYEK-8A-JPL
Poniedziałek, 16.03.2020
Język polski
Wykonajcie test, który otrzymaliście w środę.
Na messengerze czeka kolejny.
Język angielski
Codziennie, na stronie www.cke.gov.pl, o godz. 9:00 będą pojawiać się nowe zadania przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty, a o 15:00 – rozwiązania. Zapraszam wszystkich uczniów do systematycznego sprawdzania swojej wiedzy i umiejętności.
Matematyka
Zaczynamy ostatni dział: „Wprowadzenie do rachunku prawdopodobieństwa”, w innej formie, ale poradzimy sobie!
Temat: Proste metody zliczania obiektów.
Przeczytajcie uważnie info zawarte w podręczniku na str. 130-131.
Przeanalizuj przykłady: 1-4 str. 130,131 (podręcznik).
Zapisz do zeszytu definicję zawartą w podręczniku na str. 131 (wykrzyknik).
Na podstawie przeczytanych przykładów rozwiąż w zeszycie zadania: 1 str.130 zad.2,3,4 str. 131 oraz zad.5 str. 132.
Powodzenia!
Piątek, 13.03.2020 r.
Geografia
Temat: Wielkie kataklizmy klimatyczne – cyklony tropikalne.
1. Przeczytaj temat 19.
a) str. 104, zad. 1
b) zeszyt ćwiczeń – zad. 1 – 7
c) dla chętnych:
– Ekstremalne zjawiska pogodowe w naszej okolicy – plakat
– Str. 104, zad. 2 (zadanie do wyboru lub oba)
Temat: Amazonia.
1. Przeczytaj lekcję 20.
a) str. 109, zad. 1
b) zeszyt ćwiczeń, zad. 1 – 8
c) dla chętnych:
– Geografia w praktyce, str. 109
– Str. 109, zad 2 (do wyboru lub wszystkie)
Język polski
Na poniedziałek napiszcie rozprawkę na temat: Szkoła niejedno ma imię.
Przesyłajcie w załącznikach na moją pocztę (misza18@op.pl) lub na Messenger.
Informatyka
W arkuszu kalkulacyjnym utwórz tabelę wg wzoru poniżej i uzupełnij ją w całości:
FUNKCJE
Następnie wykonaj działania wykorzystując funkcje:
– ŚREDNIA (Wpisz formułę w komórkach B19, C19 i D19),
– MAX (Wpisz formułę w komórkach B20, C20 i D20),
– MIN (Wpisz formułę w komórkach B21, C21 i D21).
Pamiętaj, aby do obliczeń zaznaczyć odpowiedni zakres komórek, czyli:
– B2:B18 dla formuł wpisywanych w kolumnie B,
– C2:C18 dla formuł w kolumnie C,
– D2:D18 dla formuł w kolumnie D.
Sformatuj tabelę używając przyjaznych dla oczu kolorów. 🙂
Efekty swojej pracy zapisz pod nazwą FUNKCJE i prześlij do sprawdzenia na adres: lucjapiat@gmail.com. Czekam do godziny 20.00. 🙂
Prace będą oceniane, a ich brak będzie skutkował odpowiednim wpisem.
Matematyka
Próbny arkusz egzaminacyjny nr 10, zadania zamknięte.
Język angielski
Napisz e-mail i wyślij go do kinga361@op.pl
Polecenie: Proponujesz koledze z Anglii wyjazd nad polskie morze. W e-mailu:
– napisz dlaczego warto wybrać się nad polskie morze,
– opisz osoby, które z Tobą pojadą,
– doradź, co kolega powinien ze sobą zabrać i uzasadnij dlaczego.
E-mail piszemy zgodnie z podanymi na lekcjach wskazówkami i SAMODZIELNIE. Praca będzie oceniana.
Biologia
Temat: Charakterystyczne cechy populacji.
Proszę zapisać tematy w zeszycie przedmiotowym i wykonać polecenia, praca będzie sprawdzana i oceniana.
Przeczytaj lekcję z podręcznika str.96-101
Wykonaj notatkę w zeszycie wg poleceń:
1. Wypisz cechy charakteryzujące populację organizmów.
2. Na wybranych przykładach określ sposoby rozmieszczenia osobników populacji.
3. Przedstaw strukturę wiekową populacji graficznie.
Chemia
Temat: Kwasy karboksylowe.
Proszę zapisać tematy w zeszycie przedmiotowym i wykonać polecenia, praca będzie sprawdzana i oceniana.
Przeczytaj lekcję z podręcznika str.163-168
Wykonaj notatkę w zeszycie wg poleceń:
1. Co to są kwasy karboksylowe(organiczne), jak są zbudowane?
2. Jak tworzy się wzory i nazwy kwasów?
3. Jakie właściwości ma kwas octowy?
4. Występowanie i zastosowanie kwasów karboksylowych.
5. Wykonaj zadania 1-5 Sprawdź, czy umiesz i rozumiesz str.168
Czwartek, 12.03.2020 r.
matematyka
próbny arkusz egzaminacyjny nr 9 ( w całości wraz z zadaniami otwartymi, które należało zrobić na 12 marca).
Wiedza o społeczeństwie
Do tematu: Organizacje międzynarodowe, proszę napisać w zeszycie odpowiedzi na poniższe polecenia.
1. Wymień podstawowe kierunki polskiej polityki zagranicznej po 1989 r.
2. Wymień agencje wyspecjalizowane ONZ oraz podaj zakres ich działań (Czym się zajmują?).
3. Napisz w zeszycie imię i nazwisko osób sprawujących funkcje: ministra spraw zagranicznych RP, Sekretarza Generalnego ONZ i Sekretarza Generalnego NATO.
Temat: Cele i zasady działania Unii Europejskiej
Proszę zapoznać się z tekstem w podręczniku, s. 157-163 i w zeszycie odpowiedzieć na następujące pytania:
1. Dlaczego, Twoim zdaniem, integracja europejska rozpoczęła się od utworzenia wspólnego rynku węgla i stali?
2. Wypisz państwa Unii Europejskiej, w których obowiązuje wspólna waluta Euro.
3. Napisz, kto obecnie pełni funkcje przewodniczących: Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej i Komisji Europejskiej.
Osoby, które miały przygotować prezentacje, oczywiście je przygotowują, zaprezentują je zaraz po powrocie do szkoły.
Poprawa sprawdzianu zaraz po powrocie do szkoły. Osoby, które nie pisały sprawdzianu również napiszą go zaraz po powrocie do szkoły.
język polski
ZADANIA DO TEKSTU M. WAŃKOWICZA „Tędy i owędy” (podr. s. 116).
1. Napisz w imieniu narratora rejestr najciekawszych miejsc Warszawy – wymyśl hasła promujące te miejsca.
2. Sporządź w imieniu narratora menu zawierające przysmaki ówczesnej Warszawy. Zaproponuj hasła reklamujące te specjały.
3. Napisz krótki tekst publicystyczny na temat mody męskiej z początku XX w.
Uwaga, na Messengerze zamieszczę notatkę z wczorajszej lekcji, którą należy przepisać do zeszytu z datą 11.03.2020.
Temat dzisiejszej lekcji: Ćwiczenia redakcyjne w oparciu o fragment tekstu M. Wańkowicza.
Pod tym tematem piszecie: PRACA SAMODZIELNA i wykonujecie trzy powyższe zadania.
Gminny Konkurs Plastyczny Jan Paweł II
Konkurs historyczny dotyczący Rotmistrza Witolda Pileckiego obowiązkowy dla uczniów kl. IV-VIII – pracę w dowolnej kategorii należy przynieść do szkoły zaraz po rozpoczęciu zajęć w szkole.
Proszę dokładnie przeczytać regulamin i dostarczyć kompletne prace (z oświadczeniem) nauczycielowi historii.
Regulamin z oświadczeniem: